(Klant)tevredenheid. Wat is dat eigenlijk? Voor ons betekent het dat we zowel gelukkige klanten als werknemers hebben: de ideale combinatie.
Bij The Next Label hechten we daar veel waarde aan, en daarom is het één van de drie onderwerpen die gezamenlijk onze missie vormen. Dit jaar ligt de focus om de beurt op één van deze onderwerpen; elk tertiaal komt er een ander aan bod. Ben je benieuwd naar hoe het afgelopen tertiaal bij ons in teken stond van (klant)tevredenheid en hoe wij hieraan hebben gewerkt? Lees dan vooral verder!
Wat houdt (klant)tevredenheid in voor The Next Label?
Voor The Next Label betekent (klant)tevredenheid bouwen aan sterke relaties én succesvolle prestaties met onze klanten, kandidaten en alle TNL’ers zelf. Door structurele communicatie en heldere afspraken matchen we verwachtingen, en werken we aan sterke langetermijnrelaties op basis van vertrouwen. Goed, what's Next? Het matchen van gemaakte afspraken met verwachtingen. Zo werken we aan sterke relaties op basis van vertrouwen, altijd voor de langere termijn!
Als Copywriter kun je heel veel bereiken met je tekst. Zo dus ook een tevreden gevoel achterlaten bij je klanten nadat ze je whitepaper of blog hebben gelezen. Door deze te schrijven over relevante onderwerpen en hen daardoor een extra stukje marktkennis te geven, hoop ik dat voor elkaar te krijgen!”
Anouk, Copywriter
Waarom vinden we (klant)tevredenheid zo belangrijk?
Door service op maat, een hoge (klant)tevredenheid als doel en ondernemerschap als mentaliteit zijn we in staat om groeidoelen te ontdekken, en zowel bedrijven als mensen sneller te laten groeien door ze de juiste stap te laten zetten in hun carrière.
Dat is onze missie. En je las het al deels in de intro, maar hieruit rollen dus de drie onderwerpen (klant)tevredenheid, ondernemerschap en service op maat. We lichten even toe waarom we het zo belangrijk vinden om elk tertiaal dus op één van deze onderwerpen te focussen.
Dat doen we, door hard te werken aan onze missie en dit ook in de praktijk te brengen. Daarmee kunnen we onze purpose (doel) uitdragen. Hoe brengen wij onze missie dan in de praktijk? Nou, door binnen The Next Label én alle labels die onder de organisatie vallen te kijken naar waar we de ‘missie onderwerpen’ in tegenkomen en hier aandacht aan geven. Zo kunnen wij als organisatie ook écht waarmaken wat we beloven!
Door service op maat, een hoge (klant)tevredenheid als doel en ondernemerschap als mentaliteit zijn we in staat om groeidoelen te ontdekken, en zowel bedrijven als mensen sneller te laten groeien door ze de juiste stap te laten zetten in hun carrière.
Dat is onze missie. En je las het al deels in de intro, maar hieruit rollen dus de drie onderwerpen (klant)tevredenheid, ondernemerschap en service op maat. We lichten even toe waarom we het zo belangrijk vinden om elk tertiaal dus op één van deze onderwerpen te focussen.
Dat doen we, door hard te werken aan onze missie en dit ook in de praktijk te brengen. Daarmee kunnen we onze purpose (doel) uitdragen. Hoe brengen wij onze missie dan in de praktijk? Nou, door binnen The Next Label én alle labels die onder de organisatie vallen te kijken naar waar we de ‘missie onderwerpen’ in tegenkomen en hier aandacht aan geven. Zo kunnen wij als organisatie ook écht waarmaken wat we beloven!
(Klant)tevredenheid is superbelangrijk. Als je beide hetzelfde doel hebt en op die manier samenwerkt, zal dat uiteindelijk tot succes leiden. Hierbij is communicatie key; eerlijkheid duurt het langst, je wil immers goed op de hoogte blijven van bepaalde behoeften.”
Maureen, Business Consultant
Wat hebben we gedaan binnen (klant)tevredenheid?
Om deze tertiaalfocus zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen in de organisatie en daardoor samen ergens effectief aan te werken, hebben we trainingen en presentaties gekregen van andere organisaties. Maar ook hebben we onze eigen mensen ingezet om iedereen wat bij te brengen en kennis te delen.
1. Training van Gerben Roosink – Mind the Body
De kick-off van het tertiaal! In deze training leerde Gerben Roosink van Mind the Body ons wat er nou precies bedoeld wordt met (klant)tevredenheid, en hoe je dat het best kunt creëren binnen ons vakgebied. Zo hebben we het gehad over het geven van toegevoegde waarde aan je werk, en hoe je jezelf altijd kunt blijven verbeteren in wat je doet.
Wat is Mind the Body?
Mind the Body is opgericht door Gerben Roosink. Zijn fysieke- en mentale trainingen maken de connectie tussen optimaal presteren en gezondheid. Hij helpt mensen om hierin de ideale balans te vinden, zo ook alle TNL’ers! Wist je namelijk dat er al een aantal van onze teams de ‘High Performance Course’ van Gerben hebben gevolgd? Ook daar schreven we een blog over. Benieuwd? Lees 'm hier!
Mind the Body is opgericht door Gerben Roosink. Zijn fysieke- en mentale trainingen maken de connectie tussen optimaal presteren en gezondheid. Hij helpt mensen om hierin de ideale balans te vinden, zo ook alle TNL’ers! Wist je namelijk dat er al een aantal van onze teams de ‘High Performance Course’ van Gerben hebben gevolgd? Ook daar schreven we een blog over. Benieuwd? Lees 'm hier!
2. Trainingen van onze eigen Consultants
Kay stapte naar voren om ons een training te geven over relatiemanagement. Hierin leerde hij ons alles over de vertaling naar de praktijk; want hoe zorg jij ervoor dat je klanten écht tevreden zijn? Hoe zorg je voor een sterke relatie met je klant? En maak je duidelijke afspraken? Een kleine greep uit alle vragen die hij behandelde, waar wij tijdens deze training eens kritisch over na mochten denken. En natuurlijk toepassen in onze werkzaamheden.
Maureen nam daarna het stokje van hem over. Haar training stond in het teken van accountmanagement, waarin ze onderwerpen behandelde als het belang van contactmomenten, het optimaliseren van bestaande samenwerkingen en hoe je sneller kunt anticiperen op de vraag van de klant en de markt. Allemaal met het doel om uiteindelijk een betere relatie met je klant te krijgen.
Wij geloven dat kennisdeling zorgt voor het verbeteren van onze kennis en relaties, dat hebben Kay en Maureen door het geven van deze trainingen nog eens extra bevestigd!
Kay stapte naar voren om ons een training te geven over relatiemanagement. Hierin leerde hij ons alles over de vertaling naar de praktijk; want hoe zorg jij ervoor dat je klanten écht tevreden zijn? Hoe zorg je voor een sterke relatie met je klant? En maak je duidelijke afspraken? Een kleine greep uit alle vragen die hij behandelde, waar wij tijdens deze training eens kritisch over na mochten denken. En natuurlijk toepassen in onze werkzaamheden.
Maureen nam daarna het stokje van hem over. Haar training stond in het teken van accountmanagement, waarin ze onderwerpen behandelde als het belang van contactmomenten, het optimaliseren van bestaande samenwerkingen en hoe je sneller kunt anticiperen op de vraag van de klant en de markt. Allemaal met het doel om uiteindelijk een betere relatie met je klant te krijgen.
Wij geloven dat kennisdeling zorgt voor het verbeteren van onze kennis en relaties, dat hebben Kay en Maureen door het geven van deze trainingen nog eens extra bevestigd!
3. JINC
Ook kregen we een presentatie van JINC, een organisatie dat zich inzet voor het realiseren van een eerlijke kans op de arbeidsmarkt voor kinderen van het basis- en middelbaar onderwijs. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een onderwerp waar we bij The Next Label meer voor willen betekenen in 2022. Daarom beginnen we in samenwerking met JINC ons eerste MVO-project waarin we sollicitatietrainingen gaan geven aan kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De eerste trainingen zijn al gegeven; Sean, Eva en Britt trapten af op de Pascal Zuid School in Zaandam. Zij leerden de kids hoe je moet solliciteren en welke stappen zij moeten zetten om aan hun eerste (bij)baantje te komen. Een hele waardevolle dag!
Ook kregen we een presentatie van JINC, een organisatie dat zich inzet voor het realiseren van een eerlijke kans op de arbeidsmarkt voor kinderen van het basis- en middelbaar onderwijs. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een onderwerp waar we bij The Next Label meer voor willen betekenen in 2022. Daarom beginnen we in samenwerking met JINC ons eerste MVO-project waarin we sollicitatietrainingen gaan geven aan kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De eerste trainingen zijn al gegeven; Sean, Eva en Britt trapten af op de Pascal Zuid School in Zaandam. Zij leerden de kids hoe je moet solliciteren en welke stappen zij moeten zetten om aan hun eerste (bij)baantje te komen. Een hele waardevolle dag!
4. Branding
Natuurlijk hebben we dit onderwerp niet alleen in de vorm van kennissessies gedeeld, maar óók hebben we het tastbaar en visueel gemaakt. Door dit te doen maakten we het onderwerp nog toegankelijker en kwam het écht tot leven voor iedereen. Zo lagen er rebussen en ‘Dilemma's van de Week’ op de lunchtafels, werden er op de schermen vragen getoond die ons aan het denken zette en hadden we stressballen die eruitzagen als grote legoblokjes. Op die manier zat het onderwerp altijd vers in ieders hoofd en werden er vanzelf gesprekken over gevoerd.
Natuurlijk hebben we dit onderwerp niet alleen in de vorm van kennissessies gedeeld, maar óók hebben we het tastbaar en visueel gemaakt. Door dit te doen maakten we het onderwerp nog toegankelijker en kwam het écht tot leven voor iedereen. Zo lagen er rebussen en ‘Dilemma's van de Week’ op de lunchtafels, werden er op de schermen vragen getoond die ons aan het denken zette en hadden we stressballen die eruitzagen als grote legoblokjes. Op die manier zat het onderwerp altijd vers in ieders hoofd en werden er vanzelf gesprekken over gevoerd.
Wil je na het lezen van deze blog nu eens écht voelen en proeven hoe het er bij ons aan toegaat en hoe onze missie en purpose ook zorgen voor onze gezellige sfeer en onderlinge motivatie? Leuk! Bel ons op, dat kan altijd. Of bekijk hier alvast onze vacatures!
Foutje gezien? Laat het ons weten. We zijn je dankbaar!
More blog posts
More blog posts