22 May 2020

Hoe ontwikkel je als organisatie?

We vinden het belangrijk dat je niet stilzit. Dat je niet verveeld raakt of uitgekeken bent op je werkzaamheden omdat je eigenlijk nog veel meer in je mars hebt.

Persoonlijke ontwikkeling. We praten er veel over. Over die van jou, je buurman en die van je team. Maar hoe zit het dan eigenlijk met de ontwikkeling van The Next Label als organisatie? Hoe weten we  wat we moeten verbeteren om nieuwe stappen te maken, en hoe houden we elkaar daarvan op de hoogte? Lees het hieronder!

Meer waarden door en voor medewerkers


Natuurlijk kijken we naar de veranderende markt, de bedrijfsresultaten en de behoefte van onze klanten en kandidaten. Op basis daarvan blijven we ons ontwikkelen, verbeteren en stomen we ons klaar om te groeien. Wat we daarnaast zeker niet vergeten, zijn de meningen en ideeën vanuit onze eigen medewerkers. Informatie vanuit de praktijk. We staan open voor feedback, en proberen dit op verschillende manieren te stimuleren. Zo komen we erachter wat hen motiveert, en wat juist niet. Wat ze nodig hebben om weer een stap verder te komen en  wat ervoor zorgt dat ze het plezier binnen het werk en de organisatie behouden. Kortom, het geeft een beeld van de werkbeleving binnen de organisatie, en op basis van de verbetersuggesties ontstaan nieuwe projecten. Zo werken we aan de productiviteit, tevredenheid en natuurlijk het plezier binnen The Next label. Want stilzitten, daar doen we niet aan.

Evaluatiegesprekken


Als organisatie moet je continu in contact staan met je mensen. Want om te kunnen groeien is het belangrijk dat we blijven evalueren met de medewerkers over wat goed gaat en wat beter kan. Hiervoor spelen de evaluatiegesprekken een grote rol.

Laten we beginnen bij het begin. Het sollicitatieproces en de eerste maand werken. Als de proeftijd erop zit vragen we feedback hierover, en checken we of de verwachtingen die we scheppen overeenkomen met de werkelijkheid. Dit gesprek wordt gevoerd door HR, net zoals de evaluaties bij elke contractverlenging.  Het gaat dan niet over een beoordeling van je werkzaamheden, maar we pakken het moment om even in te zoomen op alle werkomstandigheden daaromheen. We hebben het dan over de beleving van onder andere de werkomgeving, begeleiding, trainingen, groeiambities en de interne communicatie.  

De ideeënbox


Lekker oldskool, de kartonnen ideeënbox midden op de werkvloer. Die hebben we ook. Want soms is het ook gewoon even fijn om anoniem een idee te opperen zonder dat je erover in gesprek moet gaan.

Een open cultuur


Helder, oprecht, gedreven en betrouwbaar. De vier kernwaarden waar we ons aan vast houden. Daar beoordelen we al op tijdens de sollicitatiegesprekken, want belangrijk is dat we werken met een groep mensen die dezelfde waardes naleeft. Hierdoor behouden we de open cultuur die bij ons past, en durven we een spiegel voor te houden om te kijken wat beter kan. Naar jezelf, en naar elkaar. Hard werken, resultaat boeken en meedenken met je business en de organisatie. Ontwikkeling stimuleren, van jezelf, je team en de organisatie. Dat is waar we met z’n allen voor gaan.

The Next Label-middagen


Tot slot, het terugkoppelen op feedback en het bespreken van resultaten en lopende projecten. Elke vier maanden blikken we terug op alle resultaten en maken we nieuwe plannen voor de komende maanden. Om deze informatie te delen met de hele organisatie organiseren we elke vier maanden de ‘The Next Label-Middag’. Omdat iedere afdeling een stukje presenteert, blijven we op de hoogte van elkaars werkzaamheden, en stimuleren we de onderlinge betrokkenheid. Iedere TNL-Middag is er een andere medewerker aan het woord om kennis – of gewoon iets grappigs – te delen met het hele bedrijf. Hoe we afsluiten? Met een lekker koud biertje natuurlijk!
O ja, en vragen stellen mag altijd  hè. Ook als je een blog leest waar je het helemaal niet mee eens bent, of juist wel. Of ideeën voor ons hebt, of gewoon heel graag bij ons wil werken ;). Wij komen graag met jou in gesprek. Laat je horen!
More blog posts
More blog posts

Wil je weten hoe het er echt bij ons aan toe gaat? Neem dan eens een kijkje op onze cultuur pagina.

Onze cultuur