Vooroordelen over recruitment (en waarom ze niet waar zijn!)

03 April 2023 - 2 min

Cowboypraktijken, gladde types, een nummertjesbehandeling, Rolex om de pols en in een maatpak naar kantoor. Plus een mentaliteit die enkel draait om poen binnen harken.

Veel mensen denken helaas nog dat dit recruitment is, maar écht niet elke recruitmentorganisatie is zo. Wij doorbreken dit stigma door dicht bij onszelf te blijven. In deze blog lees je hoe we dat doen! 

 “Recruiters zijn alleen geïnteresseerd in snelle verkoop en doen niks met de echte behoeften van kandidaten en bedrijven”  


Onze Business Consultants brengen de menselijkheid terug in recruitment, ze behandelen mensen niet als nummertjes. Ze hebben te maken met echte mensen, met echte behoeften en echte ambities. Daarom zijn zij hun persoonlijke sparringpartner om samen mooie stappen te maken, met hun werkgeluk als doel. Bovendien zijn zij pas succesvol als hun kandidaten dat ook zijn. Daarom hebben ze het beste voor met elke kandidaat die ze in het proces hebben zitten.  

 “Recruitment is hele dagen scrollen op LinkedIn”  


Onze Business Consultants zijn natuurlijk wel veel op LinkedIn aan het zoeken naar geschikt talent, daar kan je niet omheen. Dat is nou eenmaal hét platform waarop talent zich aanbiedt. Maar op een gemiddelde werkdag doen ze veel meer dan alleen dat. Naast recruitment vullen zij hun dagen ook nog met new business/accountmanagement (het uitbreiden van het klantenportfolio) en projectmanagement (schakelen met meerdere afdelingen op de vloer en up-to-date blijven over ontwikkelingen van de markt). Meer weten over wat onze Business Consultants allemaal doen? Lees hier onze whitepaper! 

 Recruiters zijn gladde types die elke dag in pak naar kantoor gaan. Bovendien heerst er een nare cultuur, omdat iedereen haantje de voorste wil zijn”  


Ja, dit bestaat helaas nog steeds. Als je interesse hebt in sales, maar niet solliciteert omdat zo'n cultuur je afschrikt, snappen we dat. Daarom is het goed om te weten dat het er bij ons absoluut niet op deze manier aan toe gaat. Sterker nog, wij vieren elkaars successen en zijn oprecht blij als een collega stappen zet. We moedigen elkaar aan, we halen elkaar niet naar beneden om zelf verder te komen. En wij dragen gewoon spijkerbroeken. Geen onnodige poespas of dikdoenerij, gewoon hard werken en harder plezier maken. 

 “Voor recruiters draait het allemaal om omzet draaien en geld”


Helaas hebben recruiters vaak het imago dat ze alleen maar geïnteresseerd zijn in omzet en geld verdienen, maar dit is niet helemaal terecht. Een Business Consultant van The Next Label zal juist proberen een persoonlijke band op te bouwen met zowel de klant als de kandidaat, en zich inzetten om te begrijpen wat zij zoeken en wat hun behoeftes zijn. Ook zal hij of zij open en transparant communiceren en integer handelen.   

 Kijk, dit imago komt natuurlijk ergens vandaan. Als recruiter (maar in ons geval Business Consultant) verdien je nou eenmaal veel geld, dus is het niet gek dat er zo’n vooroordeel ontstaat. Maar let erop dat geld niet je belangrijkste uitgangspunt wordt; hoewel geld verdienen belangrijk en leuk is, betekent dat niet dat kandidaten en klanten er niet toe doen. 
Wil je verder lezen over wat recruitment echt inhoudt en hoe de rol als Business Consultant eruitziet bij TNL? Download dan hier gratis ons whitepaper! 
Foutje gezien? Laat het ons weten. We zijn je dankbaar!
More blog posts
More blog posts

Wil je weten hoe het er echt bij ons aan toe gaat? Neem dan eens een kijkje op onze cultuur pagina.

Onze cultuur