Vier-maanden-thema: Creatief denken!

15 March 2020 - 2 min reading time

Huh? Creatief denken in een organisatie waar grotendeel van het team een commerciële functie heeft? Yes, dat kan zeker!

Het is zelfs superbelangrijk! Verder kijken dan je neus lang is, denken in mogelijkheden én vooral geen beren op de weg zien. Een wijze uitspraak van ons Marketingteam is: “Iedereen is creatief, ook al geloof je dat zelf misschien niet meteen”. Hoe stimuleren wij dit binnen The Next Label? Lees het hieronder.

Maandthema's


Elke vier maanden zetten wij een thema centraal. Waarom? Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zich blijft ontwikkelen, ook buiten eigen werkzaamheden en functiegerelateerde trainingen om. Zo kregen we tijdens het thema ‘Communicatie’, training in onder andere ‘Hoe kom ik over op anderen?’ en leerden we meer over communicatie in teamverband van sportspreker Gerd-Jan Poortman.

Waarom creatief denken?


Omdat we denkpatronen willen leren doorbreken. Alle ervaringen en indrukken slaan we in onze hersenen op als denkpatronen. Hierdoor is praten en bijvoorbeeld autorijden geen probleem voor ons, en kunnen we dit doen zonder na te denken. Maar wat als iets niet helemaal volgens plan gaat, of iemand reageert totaal onverwachts op jouw vraag of voorstel? ERROR! Nou, dat is dus precies wat we niet willen. We willen snel schakelen en onze partners écht goed kunnen helpen. Dat vinden we ontzettend belangrijk. Hierdoor onderscheiden we ons en blijven we onszelf continu verder ontwikkelen. Om dit te stimuleren besteden we dit keer extra aandacht aan het thema 'Creatief Denken.'
Everything you can imagine is real.
Pablo Picasso

Creatieve trainingen en events


Hoe geven we invulling aan dit thema? We kunnen ons inschrijven voor de trainingen Growth Mindset, Leer Omdenken!, Creatief Sales’en (hierover straks meer) en voor een brainstormsessie met Team Marketing, waarbij we nadenken over interne verbeteringen. Daarnaast heeft sales ook de mogelijkheid om zich persoonlijk te blijven ontwikkelen door op incentive te gaan bij House of Bols. Shake it like a polaroid picture! ;)

Creatief sales'en


Ik hoor je denken: creativiteit en targets halen, gaat dat wel samen? En hoe pas je creativiteit toe in werk, waar je inmiddels denkt pro in te zijn? Simpel gezegd is sales het toevoegen van waarde bij een bedrijf of persoon. Die toegevoegde waarde is natuurlijk voor iedereen anders, waardoor iedereen een andere aanpak nodig heeft. Altijd vasthouden aan je standaard praatje helpt daar dus zeker niet in mee. Ook niet als het die eerste tien keer wel heeft gewerkt! Willem, onze creatieve geest, geeft daarom twee keer een training Creatief Sales’en. Dat doen we wel vaker, onze eigen mensen die trainingen geven aan de groep over iets waar ze écht goed in zijn!

Vooruitblik 2020


Welke thema’s er in 2020 verder op ons staan te wachten? ‘Better Together’ en ‘Health & Happiness’. Samenwerken, geluk en gezondheid zijn voor ons belangrijke begrippen om er een werkomgeving van te maken waar iedereen happy is. Heb jij nog leuke ideeën voor de invulling van deze thema’s? Leuk als je met ons meedenkt, dus bel ons gewoon even op!

Heb jij nog creatieve ideeën waar wij met ons team van The Next Label wat aan hebben? Leer jij ons iets waar jij supergoed in bent, en wij geen weet van hebben? Laat het dan weten, en wie weet kunnen we iets voor elkaar betekenen!
Foutje gezien? Laat het ons weten. We zijn je dankbaar!
More blog posts
More blog posts

Wil je weten hoe het er echt bij ons aan toe gaat? Neem dan eens een kijkje op onze cultuur pagina.

Onze cultuur